Saturday, December 22, 2012

botak!

aku dah single skrng, dah tak rase beban berat,
aku dah keje skrng, dah boleh cari duit sendiri,
aku dah hbis skola, dah tempuh dunia luar.

aku rasa bangga dngn diri aku,
bangga sebab aku dh belajar berdikari,
selama nie harap duit mak, harap duit abah,
aku nk kerja elok2, nk kumpul duit sendiri.

lately aku senang ada crush kat someone,
entah kenapa. aku pn x tau.
mungkin sbb aku tak blh single kot,
maybe. who know's. right?

aku ada crush kat seseorng ni,
dia ex classmate aku,
1 kelas ngan dea selama 2 tahun.
x de chance nk ngorat dulu sbb dea dh ada bf, smpi skrng.
hahaha. ape lah aku nie,
tapi aku kesian tngok dea, bf dea lyn dea mcm dea bkn gf dea jew.
she don't deserve all that.
bf dea kwn aq, kwn baik aku.
aku x nk potong line, so harap deorng sentiasa bahagia.

aku baru balik dari P.Pangkor,
trip dngn Mr.k & Min.
walaupn 3 orng jew,
trip tu fun. aku enjoy every moment ngan deorng.
harap2 taun dpn dapat pergi Sabah pulak seperti dirancang.

Wednesday, August 29, 2012

7 langkah ku.

setelah 1 tahun 7 bulan 22 hari. aku terpaksa berpisah dengan dia. bukan sebab aku tak cinta.
bukan pula sebab orang ke-3. hati ku dan hati dia telah lama tersiksa. aku x mampu menanggungnya.
cinta aku bukan hanya untuk sementara. malah cinta aku untuk selama-lamanya. 
aku bukan tidak setia, begitu juga si dia. tapi kami masing-masing masih belum bersedia.
untuk menjalinkan hubungan untuk selamanya. setelah 7 langkah ku meninggalkan dia.
aku terasa kesedihan dia. tetapi apa yang mampu ku lakukan hanya melihat dia jauh dari pemandangannya.
aku juga sedih, aku juga tersiksa. aku juga merasa apa yang dirasainya.
mungkin ada yang melihat aku bahagia, tetapi hakikatnya tidak sama. 
tiada yang memahami, tiada yang mengetahui. apa aku lalui. persimpangan mana yang ku tempuhi.
hanya Allah yang tahu, bagaimana luka didalam diri. 
ku hanya mampu berdoa agar engkau lebih bahagia disamping si dia yang kau cintai.
semoga engkau tidak berjumpa lelaki seperti aku lagi. 
maaf kan aku, dari hujung rambut hingga hujung kaki. 
maaf tidak dapat membahagiakan awak.
saya doa kan semoga awak jumpa lelaki lebih baik dari saya.
amin......

by: Amiruddin Khalid a.k.a NuggeT

Wednesday, August 1, 2012

hari demi hari

hari demi hari. semakin lama semakin hampir hari yang ku akan tinggal kan sekolah.
hari yang ku akan tinggal kan orang yang ku sayang.
hari yang aku tak sanggup tempuh. 
tak lama lagi. aku akn pergi meninggal kan diri nya.
aku akan ada kehidupan baru.
aku tak dapat menjaga nya seperti mana aku menjaga nya sekarang.
aku tak dapat melindungi nya seperti mana aku melindungi nya sekarang.
aku tak sanggup pergi.
tapi. aku terpaksa lepas kan segala yang ku genggam untuk memiliki sesuatu yang aku idam kan.
aku sangat mencintainya. aku sangat menyangi nya.
dia cinta hati aku. 
jika ditakdikan dia memilih yang lain.
aku akan rela melepaskan dia pergi.
kerana aku tak sanggup melihat dia tersiksa menunggu aku.
kalau aku ada cara untuk tunjukkan pada dia yang aku sangat mencintai dia.
aku akan bukti kan.
hati aku meronta-ronta. 
tapi.....
tiada air mata tuk ku tangisi.
aku tiada apa untuk buat dia bahagia.
aku hanya ada hati yang mencintai dia.
aku tiada rupa untuk dia kenangkan.
aku tiada pangkat untuk dia bangga kan.
aku hanya aku.
i hope someday i will be the best in your eyes.
i hope someday u will be the best in your life.

Sunday, June 17, 2012

2012

this year is my last year as a student.
i have grown up.
i will became a man after this.
no more time to play,
no more junior to bully,
and maybe no more friends like i use to have.
everyday i try to appreciate the time that i have with all the person around me.
because if i don't maybe i won't have chance anymore.
i love my friends and brothers.
all of u have make me smile when i cry,
and cry when i smile.

beside my friends. i have one person that i love the most.
i love her more then i can say,
i love her more than i can prove.
i love her more than she can see.
i have tell her a lot of things,
but i still have many things to let her knows.
my feeling,
i just don't know how to tell her,
maybe i look happy infront of everyone,
but my heart i sad.
i afraid to leave u.
i afraid because i know without u i'm weak.
all this time i stand up strong all because of u.
u are my energy, u are my spirit.
i hope u always there with me.
like i always there for u.


Monday, April 9, 2012

i can't understand u anymore...

i dont know what u want from me....
i dont know what u need from me....
please stop what u doing right now...
cuz all that just make me feel like u are selfish....

we have spoke for 1 or 2 weeks...
i feel all the pain...
did u feel the same??
i guess u dont feel what i feel anymore...
cuz u just u...
there is no more us between us...
i feel pain...
but now...
i dont know what pain is...
i dont know the feel..

u want me to change for u...
but in my eyes u never change for me....
is it fair???
when i did something wrong....
u scold me...
but when u did something wrong....
we both pretend that there is nothing happen....

if i say about the past u will angry...
but when u say about my past...
i wont say a word....
u can give me many excuse...
but i wont make me feel better....
try my best for us...
but if u dont want to appreciate....
i will walk a way...

i know i will regret...
but i wont regret to see u happy...
hope u always happy...

Sunday, February 12, 2012

hati ini...

Allhamdulilah....
Praise to Allah....
thank you because letting us to be together for 1 year now...
our joy, our tears, our stress....
i hope that we always gonna be together...
i hope that we always gonna love each other....
i hope that we not gonna need other or another....

aku sangat mencintai diri nye....
aku sangat perlukan diri nye...
aku selalu akan mimpi tentang nye...
cinta tanpa mengenang sakit....
cinta tak kenal letih....
cinta tak akan bosan....

memilih diri nye amat lah tepat buat hati ku...
tapi memilih diri ku adakah tepat untuk diri nye juga???

aku amat berdoa agar kami akan tetap bersama walauapa pun yg terjadi....
walau aku mati ditikam....
walau aku seksa dibakar....
walau aku hilang dihati....

InsyaAllah....

doa ku buat kamu yg tercinta....
Syazana <3

Thursday, February 2, 2012

ke mana kamu menghilang???

dh lama x update blog....
sbb dh lama x de crite sedih, happy or apa2 jew....
hidup dh mcm kosong....
dh x de apa2 perasaan...
tapi aq tetibe rase cam sedih....
rase cam pelik....
aq rase mcm aq nie lonely....
mcm x de DIA....
hari2 aq merindui dia....
hari2 aq mencari dia....
tapi...
KE MANA KAMU MENGHILANG???


aq rase seperti sudah seribu tahun aq menunggu nye.....
aq rase seperti sudah beribu batu aq mencari nye....
tetapi...
aq masih tidak dapat menjumpainye.....
x guna aq menangis....
kerana ianye x memberi ape2....
aq hanya bersabar...
dan berdoa agar aq dapat menjumpai nye...
biar aq pergi sekalipn....
cinta aku hanya untuk dirinye....
tak kira ke mana kamu menghilang.....
hati ku tetap mencintai nye.....

Syazana.....
imissyousomuch....
iloveyousomuch....

Wednesday, January 4, 2012

miss her

every night is the night that i miss her...
every day is the day that i want her...
every minute is the minute that i need her...
every second is the second that i wanna hug her....

dont know if she realize that i crazy about her so much...
dont know if she realize that i need her so much....
dont know if she realize that i miss her so much...
dont know if she realize that i love her so much....

she is one of a kind...
no one can make me smile n cry at the same time...
just she can....

she have change me a lot...
no one can make me change like now.....
just she can...

she have take care of me for almost 1 year....
no one can take care of me like my mom did...
just she can...

she is the one that i need....
to accompany me when i'm old....
to take care of me when i sick....
to feed me when i'm hungry....
no matter how hard it is....
i always gonna love her....