Wednesday, August 29, 2012

7 langkah ku.

setelah 1 tahun 7 bulan 22 hari. aku terpaksa berpisah dengan dia. bukan sebab aku tak cinta.
bukan pula sebab orang ke-3. hati ku dan hati dia telah lama tersiksa. aku x mampu menanggungnya.
cinta aku bukan hanya untuk sementara. malah cinta aku untuk selama-lamanya. 
aku bukan tidak setia, begitu juga si dia. tapi kami masing-masing masih belum bersedia.
untuk menjalinkan hubungan untuk selamanya. setelah 7 langkah ku meninggalkan dia.
aku terasa kesedihan dia. tetapi apa yang mampu ku lakukan hanya melihat dia jauh dari pemandangannya.
aku juga sedih, aku juga tersiksa. aku juga merasa apa yang dirasainya.
mungkin ada yang melihat aku bahagia, tetapi hakikatnya tidak sama. 
tiada yang memahami, tiada yang mengetahui. apa aku lalui. persimpangan mana yang ku tempuhi.
hanya Allah yang tahu, bagaimana luka didalam diri. 
ku hanya mampu berdoa agar engkau lebih bahagia disamping si dia yang kau cintai.
semoga engkau tidak berjumpa lelaki seperti aku lagi. 
maaf kan aku, dari hujung rambut hingga hujung kaki. 
maaf tidak dapat membahagiakan awak.
saya doa kan semoga awak jumpa lelaki lebih baik dari saya.
amin......

by: Amiruddin Khalid a.k.a NuggeT

No comments:

Post a Comment